Kapsam

21. Yüzyılda Etik, pratiğe ağırlık veren içeriğiyle uygarlığımızın geldiği etik düzeyi değerlendirme ve ona karşı atılgan bir tavır takındırma amaçlarını güderek kişilik evrimlerine olumlu bir katkı sağlamayı önceledi.

Katılım

21. Yüzyılda Etik'e doktora, lisans ve lise seviyelerinden katılım sağlandı.

31

Katılımcı

23,5

Saatlik Çalışma

7.

Etkinlik

Program

Pazar, Haziran 29
12:00 - 15:00 Varış
15:00 - 16:00 Kayıt
16:00 - 18:00 Tanışma
Pazartesi, Haziran 30
09:30 - 10:30 Modern etik, kaos ve Bütün (1): Kendilikte iyi ve kötü, mantığın ötesi, değer ve sonuç uyuşmazlıkları, alışılmış kuramlar ve yenilikçi yaklaşımlar Fırat Akova
10:45 - 11:45 Modern etik, kaos ve Bütün (2): Olasılık, olanak, pay, sorumluluk, özgürlük ve “etiğin sonu” Fırat Akova
13:30 - 14:30
Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi‘ni güncellerken (1): 20. yüzyıl haklar hareketinin üstü örtülü politik söylemi olarak Kant’ın koşulsuz buyruğu
Fırat Akova
14:45 - 15:45
Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi‘ni güncellerken (2): 20. yüzyıl haklar hareketinin üstü örtülü politik söylemi olarak Kant’ın koşulsuz buyruğu
Fırat Akova
Salı, Temmuz 1
09:30 - 10:30 Küresel yoksulluk (1): Peter Singer, “Kıtlık, Bolluk ve Ahlak” Fırat Akova
10:45 - 11:45 Küresel yoksulluk (2): Peter Singer, “Kıtlık, Bolluk ve Ahlak” Fırat Akova
13:30 - 14:30 İktidar (1): Michel Foucault, “14 Ocak 1976 Tarihli Ders” Fırat Akova, Orhun Canca
14:45 - 15:45 İktidar (2): Michel Foucault, “14 Ocak 1976 Tarihli Ders” Fırat Akova, Orhun Canca
Çarşamba, Temmuz 2
09:30 - 10:30 Ötanazi (1): James Rachels, “Aktif ve Pasif Ötanazi” Fırat Akova, Orhun Canca
10:45 - 11:45 Ötanazi (2): James Rachels, “Aktif ve Pasif Ötanazi” Fırat Akova, Orhun Canca
13:30 - 14:30 Terörizm (1): Cecil Anthony John Coady, “Terörün Ahlakı” Orhun Canca
14:45 - 15:45 Terörizm (2): Cecil Anthony John Coady, “Terörün Ahlakı” Orhun Canca
Cuma, Temmuz 4
09:30 - 10:30 Medya sansürü: Demokratik bir seçimle başa gelen bir başbakana sağlık bakanlığı bir rapor sunuyor. Bakanlığın çeşitli bilim insanlarına nesnel yöntemlerle yaptırdığı araştırmalara göre televizyon reklamlarına çıkan “ideal beden”e sahip mankenler toplumu düzensiz beslenme alışkanlıklarına iterek insanların ciddi hastalıklara yakalanmalarına neden oluyor, öz güvenlerini ve iş verimliliklerini düşürüyor, ömürlerini kısaltıyor. Başbakan, toplum sağlığını tehdit eden televizyon reklamlarını ülkesindeki girişim özgürlüğünü ve demokratik ölçütleri feda ederek yasaklamalı mıdır? Yoksa girişim özgürlüğünü ve demokratik ölçütleri koruyup televizyon reklamlarına yasak koymayarak toplum sağlığının bozulmasına izin mi vermelidir? Fırat Akova, Orhun Canca
10:45 - 11:45 Philippa Foot’un tramvayı: Bir tramvayın sürücüsü yolculuğu sırasında frenin çalışmadığını görüyor. Gittiği rayın üstünde tramvayın kısa bir süre sonra çarpacağı beş işçi var. Ancak sürücü yanındaki kolu çekerse ray değişecek ve tramvay beş işçi yerine yeni raydaki tek bir işçiye çarpacak. Sürücünün başka yöntemlerle tramvayı durdurma veya işçilerin raylardan çıkmasını sağlama olanağı yok. Çaresiz kalan sürücü, bir kişinin yaşamı pahasına beş kişiyi kurtarmak için kolu çekmeli midir? Yoksa beş kişinin yaşamı pahasına bir kişiyi kurtarmak için kolu çekmemeli midir? Fırat Akova, Orhun Canca
13:30 - 14:30 Nefret suçu: Geniş kitleleri takipçisi yapmış bir politikacı milyonlarca inananı olan bir dinin kutsal kitabında diğer dinlere şiddetçil bir tavır almış öğretilerin kelimesi kelimesine uygulamaya geçirilmesi gerektiğini savunuyor. Kitapta diğer dinlere inananların dinlerini değiştirmelerinin istenmesi, reddedenlerin din değiştirmeleri için işkencelerden geçirilmesi ve hâlâ kabul etmeyenlerinse öldürülmeleri gerektiği emrediliyor. Politikacı “nefret suçu” kapsamında bir cezaya tabi kılınmalıysa cezası ne olmalıdır? Yoksa politikacı şiddet içeren bir eyleme karışmadığı için kovuşturmaya uğramamalı ve söyledikleri düşünce özgürlüğü olarak mı kabul edilmelidir? Fırat Akova, Orhun Canca
14:45 - 15:45 Çifte şüphe: Bir annenin ilkokul çağında, üzerine titrediği bir erkek çocuğu var. Çocuk, bir gün mahalledeki komşusu tarafından tecavüze uğradığını söylüyor ve bunalıma girdiğinin işaretlerini vermeye başlıyor. Doktorlar çocuğun tecavüze uğradığını doğruluyorlar. Çocuğun tecavüzcüsü olduğu düşünülen komşu anne tarafından olabilecek en ağır cezayı alması istemiyle mahkemeye verilse de delil yetersizliğinden serbest bırakılıyor. Öfkeli, yorgun ve eli kolu bağlı anne, komşusundan uzaklaşmak için çocuğuyla beraber başka bir mahalleye taşınıyor. Bir akşam anne yemek yemeye çocuğuyla gittiği bir lokantada eski komşusunun da yemek yediğini görüyor. Anne ve çocuk lokantayı apar topar ve sıkıntılı bir şekilde terk ediyorlar. Sonraki gün yerel bir gazetede eski mahallelerinden birinin öldürüldüğüne dair bir haber çıkıyor. Savcılık, annenin tecavüzcü olarak suçladığı eski komşusunu yeterli delil bulunduğu suçlamasıyla yargı önüne çıkarıyor. Gelgelelim savcılığın cinayet için işaret ettiği saatler annenin eski komşusunu lokantada gördüğü saatle çakışıyor. Anne susmalı ve tecavüzcü olduğundan şüphelendiği eski komşusunun cinayetten hüküm giymesine izin mi vermelidir? Yoksa anne tanıklık yapmalı ve tecavüzcü olduğundan şüphelendiği eski komşusunun özgür kalmasını mı sağlamalıdır? Fırat Akova, Orhun Canca
Cumartesi, Temmuz 5
08:00 - 11:45 Ütopya simülasyonu (1): Sıfır noktasında “en iyi”, yasalar, ani krizler, yeğleme ikilemleri Fırat Akova, Orhun Canca
13:30 - 17:15 Ütopya simülasyonu (2): Sunumlar ve düellolar Fırat Akova, Orhun Canca
Pazar, Temmuz 6
10:00 - 12:00 Veda


Rehberler

Gelecek etkinliklerimizden haberdar olun.